Bella Italia !

Gustav kommer på besök på fredag! Tänkte därför publicera de hittills hemligstämplade citaten från Italien-resan för tre månader (?!) sedan - enjoy !



Apropå kära vänner:
"Samuel är som en polkagris; ju mer man slickar på honom, desto godare blir han"
Gustav

Apropå att vara utomlands:
"Ska vi pröjsa först och betala sen?"
Ronja

Apropå att vara fåraherde:
"Jag matar fåren med rosmarin... marinerar dem inifrån!"
Gustav

Apropå Dumle:
Gustav: "Vad kommer namnet Dumle ifrån egentligen?"
Sandra: "Dumle själv kanske?"

Gustav lägger Dumle i sin espresso.
Sandra: "Dumlespresso!"

Apropå språk:
Gustav: "Där var jag glad i hågen! Varför heter det 'hågen'?"
Sandra & Ronja: "..."
Gustav: "Är inte det där en håg?" (Pekar på en håv)

Apropå att London-lag bara spelar hemmamatcher:
Sandra: "Det finns en hejaramsa för nåt fotbollslag som går såhär There's only one team in London"
Gustav: "Ja, det kan ju vara Arsenal, Tottenham, Liverpool..."
Sandra: "... eller Manchester United."
Gustav: "Fast... det är ju inte i London."
(Lesson learned: Liverpoool ligger i London,  men det gör inte Manchester)

Apropå intelligens:
"Jag har en logisk korrekthet" Gustav

"Du är ett jävla kli!" Sandra

"Det är som att komma hem... Fast till ett ham där man inte fattar nåt." Ronja

Apropå mat:
Ronja inspekterar Sandras macka.
"Vad är det i? Tomat, mozzarella och aborigin..."
(Jag som trodde det var en vegetarisk macka!)

På planet:
Ronja: "Hur är det?"
Sandra: "Bra, jag sov som en Foccacia!"

På tal om fikonglass:
Sandra: "Ska inte du ha glass?"
Gustav: "Nej, jag är inget fikon."
Sandra: "Vadå fikon?"
Gustav: "Det finns ett ord på italienska som heter 'figa'"
Sandra: "Fikon?"
Gustav: "Ja, men det betyder nåt annat med"
Sandra: "Vadå? Bög?"
Gustav: "Nej nästan... kvinnligt könsorgan..."

På tal om gamla uttryck på väg tillbaka:
"Jag har fått dill på det här! Är inte det uttrycket på väg tillbaka förresten?"
Gustav
(Språkrådet svarar: Nej Gurris, dille avänds inte av folk under 75 och förutspås inte göra comback inom den närmsta framtiden)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Haha åhh, jag hade glömt en massa av det här!! Fint! Det var en fin resa! :D

2010-11-16 @ 10:30:26
URL: http://ronjae.blogg.se/
Postat av: kajsa

alltså, helt underbart! hahahaha!

2010-11-16 @ 11:30:15
URL: http://kattblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0