There's no place like home! ... eller?

När man lämnat boet och stått på egna ben ett tag och sedan återvänder till hemmets trygga vrå är det inte alltid smärtfritt.

Apropå att växa upp
Bror (16år): "Asså Sandra - du pratar som en fjortis !! Inte ens jag pratar sådär ! Du ska ju vara vuxen för fan!"

Bror: "Du ska ju vara vuxen! Nu raseras hela min världsbild !

Apropå studentlivet

Jag: "Va? Jag hör inte!"
Bror: "Du kanske har druckit för mycket starksprit."

Jag: "Jag önskar jag kunde stanna här hemma en vecka och bara ta det lugnt!"
Mamma: "Men alla kompisar då?"
Jag: "Ja, men vi ses ju aldrig nuförtiden - vi bara pluggar!"
Mamma: "Jaa, men det är ju meningen med livet?"
Jag: "..."

Apropå självinsikt:

Jag: "Åh jag blir så trött!!"
Mamma: "Ja, det är jobbigt när människor är sådär ojämna i humöret"
Jag: "Men vadå, jag då? Jag är ju en levande berg-och-dalbana!"
Mamma: "Jaa... Men dig måste jag ju älska!"

Apropå ung och bortskämd:

Jag blir serverad te av mamma.
Jag: "Har du tagit ur tepåsen?! Lägg genast i den igen!"
Mamma: "Men... du kan ju inte veta hur starkt det är!"
Jag: "Det kan omöjligt vara så starkt som jag vill ha det!"
Mamma: "..."
Jag: "Öh... jag menar... tack för teet!!"

Apropå dubbla budskap

Bror: "Vad ful du är i håret!"
10 sekunder senare
Mor: "Vad fin du är i håret!"
Jag (torrt): "Jag har svårt att metakommunikativt avkoda era dubbla budskap."
Mor & Bror: "... du är inte rolig, Sandra!"

Apropå kärlek och sånt

Jag: "Jag blir så förbannad! Varför kan man inte bara få säga till någon rätt ut om man tycker om den?!"
Mor: "Ja... det var nog enklare förr... då kunde man bara säga 'ska du med på ett åk'?
Jag: "..."

Apropå hockey

I Cloetta Center (LHC:s hemarena)
Morbror: "Kollar du ofta på hockey här nuförtiden?"
Bror: "Nej, men vi ska ju till Leksand snart och kolla när de spelar"
Jag: "När spelar LHC mot Leksand då?"
Samtliga män i närheten: "hahahahahaha!!"
(Rätt sport, rätt lag men fel jävla serie!)

Apropå attraktiva släktdrag

Bror härmar Mor.
Moster: "Du ser ut som en bacill!"

Apropå snillen spekulerar

Bror: "Jag fattar inte att barn döper sina barn till Zacharias!"
Mor: "Det låter ju som Judas Iskariot!"
(...eller?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0